söndag 3 januari 2016

Dag 3

Imorgon skulle jag egentligen starta på mitt kost och träningsschema men jag var så exalterad så har redan börjat.
Från 1/1-2016 kör jag på schemat till 100 %.

Detta är alltså dag 3 på programmet och min stora reflektion är :
JAG ÄR OTROLIGT MÄTT.
Det är ingen svältdiet jag går på här inte kan jag säga.
Jag äter hela tiden och mycket. Men äter rätt mat och oerhört mycket grönsaker. Tror att jag på dessa 3 dagar fått i mig månadsbehovet av grönsaker som jag tidigare haft.
Skämt åsido,  men det känns som att jag äter för mycket mat. Men det gör jag verkligen inte. Ligger på ett kaloriintag på 1500/dag.
Jag känner mig mätt emellan varje mål vilket är underbart för jag har ingen lust att småäta. Känner mig pigg och har lyckats träna 2 pass på 3 dagar vilket är en skön start.

Det är tyvärr gamla spöken som sätter fart direkt när jag ändrar om min kost. Tankar om att jag äter för mycket / för ofta. Jag äter nyttigt men känner mig onyttig.  Visst är det konstigt.
Jag pratar med människor omkring mig när jag får sådana här tankar. Det ska definitivt inte ta över. Kroppen och hjärnan behöver bara vänja sig 😊

Detta är bara min 3e dag och jag har lång tid kvar men det känns bra och jag är väldigt motiverad!

Imorgon är det dags att börja skolan igen och då är det lättare att hålla sina rutiner. Jag får se till att ha packat ner alla mina mål så att jag inte slarvar. Det handlar bara om att lägga ner lite tid på förberedelser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar