lördag 2 januari 2016

Resans första frestelse

Idag har varit en bra dag. Jag började med att träna ett ordentligt ben och magpass på strandhälsan. Kände mig så trött i musklerna efteråt men på ett skönt sätt.

Enligt mitt matschema så ska jag ha i mig 250 g grönsaker upptill min lunchshake. Fattar ni vilken otroligt stor mängd det är? ????
Jag tänkte att det skulle vara lättare att få i sig det via en grönsakssmoothie så gjorde en kompott med : spenat,  broccoli,  ärter,  ingefära och citron. Första satsen spillde jag ut över hela köket då jag missat att sätta fast mixern ordentligt i botten.
Men när omgång 2 var klar så kändes det minsann konstigt att dricka grönsaker.
Smaken var helt okej men jag blev SJUUUUKT mätt. Fick tillslut i mig allt efter lite tvång.
Det är viktigt att jag följer mitt schema.  Coachen säger att jag inte ska äta varken mer eller mindre utan schemat är anpassat efter mig och mina mål.

Middagen var lätt att kontrollera idag då svärmor bjöd på lax. Öste på ordentligt med grönsaker och portionerna blir rejäla.  Jag kan ju säga att jag är ovan äta så här mycket grönsaker. Men så småningom vänjer sig kroppen. Jag håller mig mätt hela tiden och är inte sugen på att småäta emellan målen vilket är skönt.
Sockersuget är borta fast idag blev jag väldigt frestad då svärmor lagat chokladfondant. Det såg så härligt gott ut men jag har en stark målbild och tackade snällt nej.
Jag kommer bli frestad många gånger men det gäller att ha fokus och självdisciplin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar