söndag 6 december 2015

En ny resa

För ett tag sedan stängde jag ner min blogg. Blev så trött på att dela med mig av saker i mitt liv och få negativa kommentarer och kände att jag skulle vara mer privat.
Jag har lärt mig att internet är tufft. Lägger man ut något offentligt på nätet så får man ta både positiva och negativa kommentarer. Det är bara upp till mig om jag vill beröras av dem eller inte.
Varför ska jag låta negativa kommentarer förstöra något? Speciellt när det kommer ifrån människor jag inte känner.
Den sista tiden har jag läst en bok som heter att Leva i Nuet. Jättebra bok :)
Boken har hjälpt mig att kontrollera mina tankar och att uppskatta nuet. Jag har även minskat mitt datoranvändande och fokuserar på min familj när vi umgås. Ibland är det skönt med datortid men det får inte gå ut över något annat. Speciellt inte familjen.

Jag tycker om att blogga. Jag är en person som behöver skriva av mig för det är mitt sätt att ventilera och få ut mina tankar. Inte för någon annan utan för mig själv. Mina tidigare inlägg har ibland blivit extrema och lätt gått till överdrift. Men det är lätt att ryckas med och när man är ny på en sak så kan det bli väldigt fel. Livet är till för att läras och jag lär mig saker hela tiden.

Jag tänker i mitt liv påbörja en ny resa. En resa där jag ska få tillbaka min kropp. 25 kg bort sedan graviditeten är redan avklarat. Det har tagit mig 2 år. De sista 10 har inte varit lätt. Framförallt rent psykiskt. Jag har slarvat med min kost vilket är lite lustigt då jag innan la väldigt mycket tid på att hjälpa andra nå sina hälsomässiga mål. Men jag har inte prioriterat mig själv samt att det varit väldigt mycket stress i mitt liv som jag behövt ta itu med.

Jag tappar lätt fokus och behöver någon som pushar mig för att jag ska klara av detta. Jag tror inte det kommer bli en lätt resa och det är därför jag vill börja blogga igen. Just för att ventilera känslorna som kommer. För att nå mitt mål har jag anlitat Pt-Tania som ska hjälpa mig med ett kost och träningsschema i 12 veckor. Med hennes hjälp ska jag fixa detta. Det är rätt skönt när man betalat för en tjänst för då känner jag mig ännu mer taggad till att skapa valuta för pengarna.

Jag har satt mina mål och jag har en sak jag kämpar lite extra för. Min målbild är tydlig och jag har tidigare inte haft den klar för mig. Men nu har jag hittat den och jag ska ge järnet.

Mina startvärden är inskickade och mina förebilder. Att få det svart på vitt var som en käftsmäll men det behövdes också för att väcka kämpaglöden inom mig.
Jag vill må bra. Vara hälsosam. Ha en vikt jag trivs med. Bli starkare och piggare för mig själv och min familjs skull.

Jag har redan tjuvstartat genom att ladda mentalt och börja ändra om i kosten och taggar inför 4 Januari då jag ska påbörja min 12 veckors resa.
Nu kör vi!!!!!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar