måndag 28 december 2015

Taggad till tusen

Idag fick jag mitt kost och träningsschema från PT -TANIA.
Känns hur bra somhelst. 

Tro nu inte att jag ska gå på någon svältdiet. Jag ska äta 6 ggr om dagen men bara nyttigheter. Min första anblick på schemat var att matförslagen var GODA.
Det är viktigt att man faktiskt tycker om det man stoppar i sig. Jag hade aldrig kunnat tvinga i mig saker jag inte tycker om bara för att äta nyttigt. Då orkar jag inte hålla ut i 12 veckor.

Den andra bra saken var att träningsschemat även är anpassat så att jag ska kunna träna hemifrån vilket är perfekt när man har barn. Min förhoppning är att åka till gymmet ofta men om det inte går har jag fått övningar att göra hemma.

Till min familj och vänner:
Denna resa är otroligt viktig för mig på många sätt och vis. Jag är tillräckligt stark för att inte låta det gå över styr som för 10 årsedan men jag vill att ni respekterar och stöttar mig när det gäller val av kost mm nu framöver.
Jag vill inte höra att jag är tråkig, jobbig mm som tackar nej till vissa saker. Jag har mitt mål i sikte och tänker kämpa för att nå dit. 

Humöret är på topp och jag tycker det känns fantastiskt roligt att ta mig an denna utmaning. Har aldrig varit så motiverad som jag är nu. Ska jobba på att hålla motivationen uppe i 12 veckor till ;)

Har redan tjuvstartat men 4/1 drar jag igång på riktigt med schema för kost och träning. Hoppas bli helt frisk till dess också så att träningen hänger med från starten. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar