fredag 18 december 2015

Utvilad

För att orka hålla motivationen uppe krävs det att man är utvilad. Idag är jag det.
Att vakna 06,30 efter en bra natt med Joel är fantastiskt. Det var längesedan det hände.
Kroppen behöver sin sömn och en dålig natt tillsammans med stress är inget positivt. Speciellt inte när jag försöker gå ner i vikt.
Är jag trött tappar jag motivationen och orken till att äta bra och träna.

Denna vecka har det faktiskt gått bra  trots dålig sömn. Jag har tränat 2 gånger hittills men verkligen jobbat på att äta bra. När jag ställde mig på vågen i morse hade jag gått ner -0,5 kg. Inte lika mycket som förra veckan men samtidigt så är jag glad för en nedgång. Tror på att man ska äta rätt och träna för då blir det en stabil viktnedgång som kroppen sedan klarar av att hålla.
Om 2 veckor kör jag igång med Tanias kost och träningsprogram för att få ytterligare en boost.

Nu har jag gått in i "semestermode" och ska ha 2 veckors helt ledigt innan vi kör igång med skolan igen. Det är nu vi går in i julen och nu alla frestelser kommer. Jag ska verkligen kämpa med att inte frossa eftersom jag har en tydlig målbild framför mig.
Att göra en resa kräver mycket energi men i slutändan är det värt det :)
Jag hoppas även att Joel ska fortsätta sova som han gjort i natt för då mår alla bra i lilla familjen. Alla blir nöjda och glada!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar