måndag 7 december 2015

Nystart

Första dagen som man utmanar sig själv brukar gå toppen och man känner sig taggad och motiverad. Jag kände mig duktig idag. Det viktiga är att behålla den känslan.
Dag 1 är alltid lätt. Det är sen som utmaningen kommer. 

Idag har jag tänkt positiva tankar och skött min kost. Jag var en sväng i stan på ett café och blev självklart frestad av alla godsaker som var där inne. Det hade varit så gott med en chailatte eller en dammsugare. Men jag köpte en fruktdrink som endast bestod av pressad frukt och grönsaker. Väldigt god var den också :) Efteråt kände jag mig duktig som kunde stå emot frestelsen.

Tanken var idag att jag skulle träna. Jag måste komma igång med träningen igen. Det har slarvats det sista och inte blivit så mycket som jag hoppats på. Jag hade bokat in ett familjepass med Joel då det inte alltid är lätt att få barnvakt. Men ibland blir det inte som man tänker sig med en snart 2-åring så det blev ingen jympa för oss idag. Det blev i stället att jag tränade hemma. Jag googlade upp Herbalifes träningsguru Samantha Clayton och hittade ett pass på 45 minuter som jag körde,
Det är så skönt när träningen är över men jag kommer ha extrem träningsvärk i mina ben i morgon.

För mig är utmaningen att hitta luckorna och nyttja tiden till träning. Det var väldigt lätt att träna hemma idag. Joel var nöjd i soffan och jag fick passat på. Det är lätt att hitta ursäkter och lägga sig på soffan och kolla på film istället. Man får bara bestämma sig för vad som är viktigt.
Utnyttja tiden väl eller känna sig som en degklump i soffan (även om man får lov att göra det emellanåt)

Idag var i alla fall en bra dag och jag hoppas det kan fortsätta nu. Men jag är motiverad och ska bibehålla den känslan jag har nu. Sen 4 Januari kommer Tania att ge mig ytterligare en boost för att jag ska nå mitt mål.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar