lördag 26 december 2015

Tankar mitt i natten

När jag inte kan sova så passar jag på att skriva i hopp om att trötta ut mig själv.
Joel mår inte bra och varit dålig hela veckan samt att jag själv fått en rejäl förkylning. Eventuellt har jag bihåleinflammation för så fort jag böjer mig känns det som att huvudet ska explodera. Jag hinner inte vila bort mina bakterier heller eftersom Joel håller mig vaken på natten. Han är i en sån extrem "mammafas" så det hjälper inte att jocke försöker avlasta mig.

Julen är i alla fall slut nu och vi går in i mellandagarna innan det är dags för att gå in i 2016. Ett är som kommer vara STORT för mig.
Huset kommer och jag tar min examen. Nu ska jag ut i arbetslivet igen. Är blandade känslor och ibland kommer paniken över mig. Tankar såsom att jag inte kommer klara av jobbet mm. Jag har inte ett jättestarkt självförtroende men jag jobbar på det.

Jag har en stark vilja och vill ta mig framåt. Brinner för personlig utveckling i mitt privata liv samt mitt arbetsliv. Jag är redo att anta de utmaningar som 2016 har att ge och JAG kommer klara dem 😊

Den första stora utmaningen är att följa mitt kost och träningsprogram i 12 veckor. Jag har slarvat runt jul och unnat mig för mycket av livets goda. Det var gott för stunden men i efterhand så är jag trött,  uppsvälld och lite grinigare än vanligt. Märker skillnad direkt beroende på min kost.
Imorgon återgår jag till att äta bra. All julmat är slängd och jag ska be jocke gömma den där sista chokladkartongen. Jag har ett mål som jag ska uppnå och är taggad inför att få en spark i baken av PT - TANIA.
Är lite rädd fast på ett bra sätt.

Nu ska jag försöka somna om och lyckas jag inte med det får jag väl sätta mig med en film istället

1 kommentar:

  1. Sätt inte kraven för höga bara fina Julia. Var stolt över allt du åstadkommer så ordnar sig resten. Och förresten, så är det tillåtet att "glassa" extra när det är jul, så grinig över det är du helt i onödan :-)
    Krya på förkylningen, god fortsättning och stort Lycka till 2016!

    SvaraRadera